Jak zmusić system Windows 10 do zamknięcia się?
Windows 10 z całą pewnością potrafi być denerwujący. My jednak nie przedstawimy Wam w tym poradniku jak wyłączyć komputer, bo nie tędy droga. Dowiecie się za to jak „uciszyć” niechciane powiadomienia, które bardzo często zalewają nas w najmniej odpowiednim momencie. Jesteście pewni, że nie chcecie zaktualizować Adobe ani wypróbować Office 365? Jeśli tak, czytajcie dalej, a pozbędziecie się irytujących małych banerów wyskakujących w rogu ekranu.
Na całe szczęście Windows 10 pozwala na zarządzanie wszystkimi powiadomieniami z poziomu jednego okna, co znacznie ułatwia sprawę. Najpierw należy się jednak dostać do czegoś co zostało w polskiej wersji językowej nazwane „Centrum Akcji”. Dostęp do okna uzyskamy poprzez naciśnięcie symbolu komiksowego dymka w prawym dolnym rogu ekranu (tuż obok zegarka). Kliknięcie wywoła wysuwaną listę z wszystkimi powiadomieniami oraz z „Szybkimi Akcjami”, które są przydatne przede wszystkim na laptopach, ponieważ pozwalają na szybkie włączenie lub wyłączenie Wi-Fi, czy zmianę jasności ekranu. Tutaj znajdziecie także informację o nieprzeczytanych powiadomieniach oraz co ważniejsze z poziomu tego okna przejdziecie do miejsca, w którym można je wyłączyć.
Klikamy „Wszystkie Ustawienia” znajdujące się w „Centrum Akcji” (lub w menu Start), aby otworzyć Ustawienia systemu Windows. Tutaj interesuje nas pierwsza opcja, czyli „System” z których należy następnie przejść do „Powiadomienia i akcje”. W momencie, gdy tu dotrzecie wszystko powinno być dość oczywiste. Można wyłączyć powiadomienia w całości lub fragmentarycznie wybrać, które z nich chcemy wyciszyć, a które mogą pozostać aktywne. Osobiście uderzyłem w przycisk wyciszania recydywistów takich jak Zdobądź Office. Istnieje jeszcze większa ilość opcji. Można kliknąć w poszczególne aplikacje i zmienić indywidualne ustawienia, takie jak poziom priorytetu, odtwarzanie dźwięku, czy też wyświetlanie banneru.
Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!