Najlepsze mody do Cywilizacji 6

Najlepsze mody do Cywilizacji 6

Nadal nie uzyskaliśmy odpowiedzi od Firaxis, która mówiłaby o dokładnej dacie pojawienia się narzędzia moderskiego do najnowszej części Civki. Wiemy natomiast, że set pojawi się na pewno i będzie dawać znacznie więcej możliwości niż narzędzie do Civ 5. Tymczasem moderzy zabrali się do pracy z tym, co mają. Jeśli rozegraliście już kilka poważniejszych partii na wanilii i chcecie nieco pomieszać w rozgrywce, zapoznajcie się z modami, którym warto dać szanse.

Instalacja modów

Szósta część Cywilizacji nadal nie ma wsparcia Steam Workshopu, ale większość modów może być zainstalowana w bardzo prosty sposób. Wystarczy samodzielnie stworzyć folder o nazwie Mods w lokalizacji \Dokumenty\My Games\Sid Meier's Civilization VI. To właśnie tam należy wypakować wszystkie pobrane modyfikacje. Przypominamy, że każda z nich powinna znajdować się w podfolderze. Zmiany zaczną być widoczne w grze po tym, jak w menu głównym przejdziemy do Zawartości dodatkowej i z poziomu tego okna włączymy danego moda.

Jeśli chcecie dokonać zmiany w plikach na własną rękę, najprostszym sposobem będzie odnalezienie folderu instalacyjnego Cywilizacji 6. Zanim jednak zaczniecie jakąkolwiek pracę na plikach, radzimy zrobić kopię zapasową tych oryginalnych. Do folderu instalacyjnego można dostać się poprzez bibliotekę Steama. Wybieramy Właściwości, przechodzimy do Plików lokalnych i klikamy w Przeglądaj. Domyślna ścieżka to Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Sid Meier’s Civilization 6. Odszukajcie plik, który należy podmienić i nie zapomnijcie, co zmieniliście.

Production Queue

Nie mam pojęcia, dlaczego w Civ 6 autorzy nie dodali możliwości stworzenia kolejki produkcji w miastach. Na szczęście problem został rozwiązany. Lozenged, wielkie dzięki. Mod dodaje listę na górnej lewej stronie menu produkcji. Wszystko, co klikniemy, zostaje dodane do kolejki. Kolejność produkcji może być edytowana poprzez przeciągnięcie i upuszczenie danej pozycji. Prosto i przyjemnie. Moda można ściągnąć stąd, rozpakujcie go do folderu Mods i wybierzcie go na Zawartości dodatkowej, jak zwykle.

Yet Not Another Map Pack

Yet Not Another Map Pack jest kolejną paczką z mapami od dobrze znanego modera Gedemona. YNAMP dla Cywilizacji 6 jest jeszcze w fazie alpha, ale już teraz działa i zawiera mapę wzorowaną na rzeczywistym układzie kontynentów. Ponadto mod sprawia, że wszystkie cywilizacje startują w lokalizacjach, które są zgodne z kartami historii naszego świata. Dlatego też, jeśli jesteście zmęczeni graniem śródlądowymi Norwegami ten mod to Wasza szansa na stworzenie „prawidłowego” imperium wikingów. Paczka dodaje również nowe, większe rozmiary map. Niektóre z nich są tak duże, że ich wczytanie zajmuje nawet 5 minut. Uff, jak to dobrze, że moja Civka siedzi na SSD-ku.

Mod można pobrać z Github. Instalacja polega na przeniesieniu zawartości paczki do \Dokumenty\My Games\Sid Meier's Civilization VI\Mods, a następnie włączenie jej z poziomu menu Zawartości dodatkowej. Startując nową grę, zyskacie dostęp do nowego typu i rozmiaru map. Po więcej informacji udajcie się do postu na Civfanatics. Znajdziecie tam również wszystkie bugi i problemy, jakie można napotkać ogrywająć modyfikację.

Improved Water Yields

Mod dla fanów budowania nadmorskich miast i całego imperium rozrzuconego po wysepkach. Ja nie przepadam za takim stylem rozgrywki, ale cała reszta graczy może pobrać modyfikację, która dodaje znaczące bonusy do heksów z wodą takie jak zwiększenie żywności po zbudowaniu portu o 1 dla wszystkich „mokrych” pól. Bazowa wydajność pozostaje jednak nietknięta. Dodatkowe premie da również postawienie latarni. Sprawia to, że zakładanie miast na maleńkich wysepkach jest znacznie bardziej opłacalne.

Smoother Difficulty

Wyższe poziomy trudności charakteryzują się tym, że cywilizacje sterowane przez sztuczną inteligencję mają więcej dodatkowych jednostek na starcie zabawy. Ma to na celu przechylenie szali zwycięstwa na ich stronę, ale bardzo często prowadzi do szybkich stompów, które z całą pewnością są irytujące. Dlatego też, jeśli wolicie, żeby gracz AI nie wysyłał do Waszej stolicy wojsk już w trakcie trwania epoki starożytnej, ale nadal posiadał premie do produkcji, złota, nauki i kultury mod Smoother Difficulty Wam to zapewni. Zainstalujcie go jak zwykle, poprzez wypakowanie go do folderu Mods.

Modyfikacja początkowych jednostek, ulepszeń i innych

Okazuje się, że wszystkie lokacje, w których zaczynają gracze i AI są przechowywanie w pliku o nazwie Eras.xml. Można go znaleźć w folderze instalacyjnym Civ 6 pod \Base\Assets\Gameplay\Data. Modyfikacja pliku pozwala na wiele rzeczy, możemy m.in. dodać dodatkowe jednostki, które pojawia się na starcie rozgrywki lub ograniczyć premie jednostek AI na wyższym poziomie trudności. Pamiętajcie, tylko aby zrobić kopię zapasową pliku Eras.xml. Przyda się w momencie, gdy będziecie chcieli powrócić do ustawień domyślnych.

Quick UI

Ten mod jest jeszcze w fazie prac, ale kilka funkcjonalności działa prawidłowo już teraz. Modyfikacja daje nam więcej informacji „na wierzch”, dzięki czemu zaoszczędzimy sobie sporej ilości klikania związanego np. z dobraniem się do liczby obszarów mieszkalnych, którymi dysponujemy. Listę istniejących funkcji i tych, które mają być dodane w przyszłości, można znaleźć tutaj, sama modyfikacja jest natomiast udostępniona na GitHub.

Cywilizacja 6 – garść usprawnień i poprawek, które możesz wprowa

Cywilizacja 6 – garść usprawnień i poprawek, które możesz wprowadzić sam

Dzięki naszemu poradnikowi dowiecie się m.in. jak przełączyć sterowanie na WSAD, pozbyć się startowego loga oraz jak zmienić rozmiar czcionki.

Instalacja różni się nieco od tego, do czego mogliście się już przyzwyczaić. Zamiast wypakowania plików do folderu Mods należy pobrać paczkę z modem i wypakować folder Quick UI do folderu DLC, który znajdziecie w folderze instalacyjnym gry. Ponieważ modyfikacja działa nieco inaczej, będzie ona automatycznie włączona w każdej nowo rozpoczętej rozgrywce. Niestety dodatkowe informacje nie zostaną włączone dla zapisów gier stworzonych przed instalacją moda.

fot. civilization.com

Komentarze czytelników:

Mam pytanie czy jest może mod do civ 6 ...skrypt mapy ( Terra) chodzi o to że wszystkie cywilizacje zaczynają na 1 kontynencie a drugi jest nie odkryty plus jakieś wyspy ? Jak by był taki mod dajcie tu aktualizacje ;) z góry dzięki

pomidor

* Wysyłając komentarz, potwierdzasz znajomość regulaminu portalu. Autor komentarza ponosi odpowiedzialność za jego treść, z kolei wydawca portalu zastrzega sobie możliwość moderacji treści i publikacji wyłącznie komentarzy najlepszych merytorycznie.

Pewny prezent dla Graczy: Produkty SureFire to nowy poziom rozgr

Pewny prezent dla Graczy: Produkty SureFire to nowy poziom rozgrywki!

Firma SureFire oferuje bowiem serię innowacyjnych produktów, które mogą stać się idealnymi prezentami dla amatorów i profesjonalistów w świecie gier. Oto kilka propozycji.

Wskazówki, jak dobrać fotel gamingowy do swojego biura

Wskazówki, jak dobrać fotel gamingowy do swojego biura

Kiedy myślimy o fotelach gamingowych, pierwsze skojarzenie to najczęściej komfortowe granie. Ale te wygodne krzesła mogą być także doskonałym wyborem dla biura.

W jakie akcesoria gamingowe warto zainwestować?

W jakie akcesoria gamingowe warto zainwestować?

W jakie akcesoria gamingowe warto więc zainwestować? Odpowiedź na to pytanie znajduje się w niniejszym artykule.

Miejsce dla gracza – jak zorganizować gamerskie stanowisko?

Miejsce dla gracza – jak zorganizować gamerskie stanowisko?

Jak zbudować schludne i wygodne stanowisko dla gracza?

Jaki procesor będzie najlepszy do gier?

Jaki procesor będzie najlepszy do gier?

Współczesne gry oferują niesamowite wrażenia wizualne, ale tylko pod warunkiem posiadania sprzętu o odpowiedniej wydajności.

LOL - poznaj zasady gry i postacie z League of Legends

LOL - poznaj zasady gry i postacie z League of Legends

Czy jest na świecie ktoś, kto choć raz nie słyszał o League of Legends? Choć może nie każdy w nią grał, to nazwa jest chyba znana każdemu.

Polub nas na Facebooku'u
W celu ułatwienia korzystania z serwisu, strona wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Możesz zarządzać ustawieniami plików cookies, korzystając z opcji swojej przeglądarki internetowej. Kliknij zgadzam się, aby informacja ta nie pojawiała się ponownie.
Zgadzam się