Fatalna optymalizacja Playerunknown's Battlegrounds na Xboksie O

Fatalna optymalizacja Playerunknown's Battlegrounds na Xboksie One

Jak się developer śpieszy, to się gracz nie cieszy. Najlepiej widać to na przykładzie niezwykle popularnego w ostatnim czasie Playerunknown's Battlegrounds. Autorzy kują żelazo, póki gorące i po sukcesie gry na komputerach osobistych wydali swój tytuł także na konsoli. Pościg za pieniądzem sprawił jednak, że całkowicie olano proces optymalizacji, a przynajmniej do takiego wniosku można dojść, patrząc jak gra działa na sprzęcie od Microsoftu. Jedynym pocieszeniem jest tylko to, że mamy tu do czynienia z wersją Game Preview.

Premiera gry na konsolę Xbox One miała miejsce już dwa dni temu. Szybko okazało się, że Bluehole nie uczy się na własnych błędach i problemy z optymalizacją, które najpierw pojawiły się na PC, dotknęły także wersji konsolowej. W przypadku blaszaków sytuacje uratowały patche. Wygląda na to, że tak samo będzie w przypadku PUBG na Xboksie. Obecnie gra nie zawsze może utrzymać poziom 15 kl/s. Ktoś tu poważnie skiepścił sprawę, bo z największymi dropami spotkamy się na ogół w zamkniętych pomieszczeniach. Cały czas mówimy o wydajności na podstawowym Xbox One. Gra na tej konsoli wygląda po prostu fatalnie. Żeby się o tym przekonać, wystarczy rzucić okiem na rozmyte tekstury.

W przypadku Xbox One X tez jest kiepsko. Co prawda gra wygląda znacznie lepiej niż na słabszym bracie i od czasu do czasu potrafi utrzymać płynność na poziomie 30 kl/s, ale dropy do poziomu kilkunastu kl/s są na porządku dziennym. Twórcy i tutaj zawalili sprawę. Przypominamy, że studio zapowiadało komfortowe 60 kl/s na „najmocniejszej konsoli świata”. W tym przypadku także możemy spodziewać się aktualizacji, które znacznie poprawią optymalizację. Niestety, do tej pory autorzy milczą i nie wiadomo, kiedy takowe mogą się pojawić. Tym razem prosimy się nie spieszyć.

Porównaniem działania PUBG na obu wersjach konsoli zajęło się DigitalFoundry, które stworzyło poniższy filmik. Sami zobaczcie, jak bardzo niegrywalna jest ta gra w obecnym stanie. Radość z rozgrywki w takich warunkach mogą czerpać chyba tylko masochiści.

fot. store.steampowered.com/app/578080/

Komentarze czytelników:

Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!

pomidor

* Wysyłając komentarz, potwierdzasz znajomość regulaminu portalu. Autor komentarza ponosi odpowiedzialność za jego treść, z kolei wydawca portalu zastrzega sobie możliwość moderacji treści i publikacji wyłącznie komentarzy najlepszych merytorycznie.

Starcie gigantów: Epic vs Steam. Epic Store wygrało pierwszą bit

Starcie gigantów: Epic vs Steam. Epic Store wygrało pierwszą bitwę, ale to dopiero początek wojny

Jeszcze do niedawna wydawało się, że pozycja Steama na rynku cyfrowej dystrybucji jest niezagrożona.

PC z Windowsem 10 na pokładzie uruchomiony w 4,9 sekundy!

PC z Windowsem 10 na pokładzie uruchomiony w 4,9 sekundy!

Spece z Tom's Hardware stworzyli konfigurację, która pozwoliła uruchomić Windows 10 w niecałe 5 sekund! Tak świetny wynik udało się uzyskać z zimnego rozruchu, a nie przy ponownym uruchamianiu komputera.

Windows 10 sam pobiera aktualizacje i wykorzystuje limit Interne

Windows 10 sam pobiera aktualizacje i wykorzystuje limit Internetu mobilnego? Zmień to!

Najnowsza wersja okienek w mniejszym stopniu liczy się z użytkownikiem i bez jego wiedzy oraz pozwolenia jest w stanie pobrać, a następnie zainstalować aktualizacje

Windows 10 Lean bez domyślnej tapety, aplikacji i ze zmniejszony

Windows 10 Lean bez domyślnej tapety, aplikacji i ze zmniejszonym rozmiarem

Windows 10 Lean zajmuje zaledwie 2 GB miejsca mniej niż wariant Pro. Różnica jest naprawdę niewielka, a kroki poczynione, żeby odchudzić system, dość mocno wpływają na jego funkcjonalność i wygląd

Twórcy Metro Exodus udostępnili pokaz technologii RTX. Grafika w

Twórcy Metro Exodus udostępnili pokaz technologii RTX. Grafika wyniesiona na nowy poziom?

Metro Exodus ma szansę na przesunięcie granicy tego, co do tej pory uznawaliśmy za niemal fotorealistyczne. Stoi za tym zastosowanie technologii NVIDIA RTX.

Nowe produkcje : powstaną na Unity Engine

Nowe produkcje Telltale Games powstaną na Unity Engine?

O tym, że nie są to tylko plotki, najlepiej świadczy ogłoszenie, w którym studio poszukuje pracowników, mających już za sobą pracę z enginem Unity.

Uzbrojenie z książkowego Sezonu Burz w nowym modzie do Wiedźmina

Uzbrojenie z książkowego Sezonu Burz w nowym modzie do Wiedźmina 3

Sezon Burz Witcher's Gear, bo tak zatytułowana została modyfikacja, którą bierzemy dziś na tapetę, nawiązuje do książki wydanej cztery lata temu

Polub nas na Facebooku'u
W celu ułatwienia korzystania z serwisu, strona wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Możesz zarządzać ustawieniami plików cookies, korzystając z opcji swojej przeglądarki internetowej. Kliknij zgadzam się, aby informacja ta nie pojawiała się ponownie.
Zgadzam się