Przy serii Assassin's Creed dłubie blisko 1000 pracowników w 5 o

Przy serii Assassin's Creed dłubie blisko 1000 pracowników w 5 oddziałach

Powiedzmy sobie szczerze, Assassin's Creed: Origins nie jest grą idealną, ale na tle ostatnich odsłon serii widać tutaj znaczny postęp. Gra się po prostu przyjemnie. Do tego stopnia, że w kilku momentach poczułem się jak za czasów świetności marki, które dla mnie przypadają na część drugą. Od czasu pierwszej części gra się znacznie rozrosła i stała się najważniejszą serią w portfolio Ubisoftu. Potwierdzeniem takiego stanu rzeczy jest ilość pracowników studia, która dłubie przy każdej kolejnej odsłonie.

Jest ich około tysiąca. Wszyscy oni zostali oddelegowani tylko i wyłącznie do pracy związanej z tworzeniem Assassin's Creed. Pokazuje to najlepiej jak wielka jest to marka i ile sił i czasu wymaga w dzisiejszych czasach stworzenie wysokobudżetowej produkcji. Niestety nie posiadamy informacji, ile spośród tych osób zajmuje się marketingiem, a ile stroną techniczną produkcji. Mamy tu na myśli przede wszystkim kwestie optymalizacji, która nie zawsze była udana. Wiemy natomiast, że dokładną liczbę pracowników określa się na 800-900. Poinformował o tym dyrektor artystyczny ostatniego AC: Origins Raphael Lacoste w wywiadzie, którego udzielił serwisowi Venture Beat.

Nie oznacza to bynajmniej, że wszyscy deweloperzy pracują w jednym miejscu. Główny trzon zespołu, na który składa się 300 osób wykonuje swoje obowiązki w Montrealu. Jak jednak wiemy Ubisoft ma wiele oddziałów rozsianych po całym globie. Za część pracy nad serią Assassin's Creed odpowiadają pracownicy z Szanghaju, Sofii, Singapuru i Montpellier. Nie od dziś wiadomo, że w branży gier komputerowych praca zdalna jest bardzo częstą formą zatrudnienia. Wysiłek włożony przez pięć teamów przyczynił się do stworzenia Origins, która jest najbardziej rozbudowanym tytułem w całej historii serii. Mówimy tutaj głównie o wielkości świata oraz dbałości o najmniejsze detale.

Doświadczenie zdobyte podczas procesu produkcyjnego Assassin's Creed: Origins może zaprocentować w kolejnych latach. Mamy nadzieję, że tak się właśnie stanie i będziemy mieli okazję do spędzenia kilkudziesięciu godzin na świetnej zabawie w kolejnej części. Za jej potencjalnym sukcesem mogą w dużym stopniu stać osoby odpowiedzialne za kierowanie i nadzorowanie produkcji. Wymaga to nie lada wysiłku. Proces produkcyjny wymusił odpowiednie rozdzielenie pracy, a następnie sklejenie elementów, które powstawały w kilku oddziałach w jedną wielką i spójną strukturę.

Assassin's Creed Origins brzydszy po ostatnim patchu. Nie obyło

Assassin's Creed: Origins brzydszy po ostatnim patchu. Nie obyło się także bez spadków płynności

Łatka numer 1.0.5 miała ulepszyć działanie gry. Nikt się jednak nie spodziewał, że będzie to związane z pogorszeniem jakości grafiki.

Ze swojej strony liczymy tylko na to, że już nigdy do produkcji nie zawitają problemy związane z tragiczną optymalizacją. To, czego świadkami byliśmy w Assassin's Creed: Unity powinno być wystarczającym powodem, aby Ubisoft zdecydował się poświęcić więcej czasu i rąk do pracy właśnie nad tym elementem gier. W Assassin's Creed: Origins nie było problemu z działaniem gry w dniu premiery, ale pojawiły się wraz z udostępnieniem kolejnej aktualizacji. Jak widać, nawet 1000 pracowników to za mało, żeby uniknąć tego typu wpadek.

fot. www.ubisoft.com/en-us/game/assassins-creed-origins/

Komentarze czytelników:

Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!

pomidor

* Wysyłając komentarz, potwierdzasz znajomość regulaminu portalu. Autor komentarza ponosi odpowiedzialność za jego treść, z kolei wydawca portalu zastrzega sobie możliwość moderacji treści i publikacji wyłącznie komentarzy najlepszych merytorycznie.

Jak popularne są gry komputerowe?

Jak popularne są gry komputerowe?

W roku 2020 po raz kolejny otrzymaliśmy raport odnośnie rynku gier przygotowany przez Newzoo. Dochody z rynku gier w 2020 roku przewyższyły imponującą kwotę 174 miliardów. Co za tym stoi?

Gry, które w dniu swojej premiery były niegrywalne – część trzec

Gry, które w dniu swojej premiery były niegrywalne – część trzecia

Trzecia i ostatnia część cyklu o zabugowanych grach traktuje o 6 produkcjach, które w dniu swojej premiery pozostawiały sporo do życzenia. Są to: APB, Final Fantasy 14, Battlefield 4, Dead Island, ArchAge i EVE Online: Trinity.

Biedronka przygotowała promocje na gry na PlayStation 4 i Xbox O

Biedronka przygotowała promocje na gry na PlayStation 4 i Xbox One

Na 9 grudnia (to dzisiaj!) sieć sklepów Biedronka zaplanowała start promocyjnej oferty dla graczy posiadających konsole PlayStation 4 i/lub Xbox One. Jakie gry pojawiły się na wyprzedaży?

Plotka: Garaż w Forza Horizon 4 powiększy się o 136 nowych samoc

Plotka: Garaż w Forza Horizon 4 powiększy się o 136 nowych samochodów

Do fanów Forza Horizon 4 dotarła świetna wiadomość. Do gry ma trafić 136, a może i więcej, nowych samochodów. Ich lista została odnaleziona w plikach gry. Gorszą wieścią jest to, że informacja nie została oficjalnie potwierdzona.

Sukces PC Building Simulator. Gra trafiła do niemal 600 tys. odb

Sukces PC Building Simulator. Gra trafiła do niemal 600 tys. odbiorców

PC Building Simulator zostało zakupione już prawie 600 tys. razy. Liczba robi tym większe wrażenie, że za grą stoi niezależny deweloper, a jej premiera miała miejsce na początku bieżącego roku.

Victorious Aatrox w League of Legends doczekał się nowych skrzyd

Victorious Aatrox w League of Legends doczekał się nowych skrzydeł

Koniec sezonu w League of Legends już 19 listopada. Nagroda za wbicie Złota 4 lub wyższej ligi – skin Victorious Aatrox – jeszcze kilka dni temu budziła kontrowersje. Studio uległo jednak fali krytyki i wprowadziło zmiany w skórce.

Gry, które w dniu swojej premiery były niegrywalne – część trzec

Gry, które w dniu swojej premiery były niegrywalne – część trzecia

Trzecia i ostatnia część cyklu o zabugowanych grach traktuje o 6 produkcjach, które w dniu swojej premiery pozostawiały sporo do życzenia. Są to: APB, Final Fantasy 14, Battlefield 4, Dead Island, ArchAge i EVE Online: Trinity.

Polub nas na Facebooku'u
W celu ułatwienia korzystania z serwisu, strona wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Możesz zarządzać ustawieniami plików cookies, korzystając z opcji swojej przeglądarki internetowej. Kliknij zgadzam się, aby informacja ta nie pojawiała się ponownie.
Zgadzam się