Nowe produkcje : powstaną na Unity Engine

Nowe produkcje Telltale Games powstaną na Unity Engine?

Pamiętacie pierwsze zachwyty nad interaktywnymi opowieściami, które wyszły ze stajni Telltale Games, a które część graczy nazywa grami przygodowymi? Najlepszym przykładem jest tutaj chyba pierwszy sezon The Walking Dead. To od jego wydania, każda kolejna produkcja studia była oparta na takim samym gameplayu. Ostatnimi czasy wydaje się, że zainteresowanie nimi nieco opadło. Głównie ze względu na powtarzalność właśnie oraz na grafikę, która od 2004 roku, a więc od czasu powstania autorskiego silnika zdążyła się już zestarzeć pomimo tego, że od początku była stylizowana. Najbardziej jest to widoczne przy okazji ogrywania Game of Thrones: A Telltale Games Series - Season One.

Podobną sytuację można zaobserwować w przypadku Activision i serii Call of Duty. Silnik, na którym powstają kolejne odsłony, jest co prawda modernizowany, ale wciąż bazuje na rozwiązaniach sprzed kilkunastu lat. Nic nie wskazuje, że ma się to w najbliższym czasie zmienić. Już teraz pojawiają się za to zapowiedzi, że Call of Duty 2018 główny nacisk postawi na fabułę. Konkretnego powiewu świeżości nie ma więc co się spodziewać. Zupełnie inaczej może być w przypadku przyszłych projektów Telltale Games. Wiele wskazuje na to, że twórcy przesiądą się na uznany i sprawdzony przez wielu deweloperów silnik Unity.

O tym, że nie są to tylko plotki, najlepiej świadczy ogłoszenie, w którym studio poszukuje pracowników, mających już za sobą pracę z enginem Unity. Do obsadzenia są dwa stanowiska. Nowi pracownicy studia mieliby zająć się opracowaniem elementów rozgrywki oraz stworzeniem narzędzi programistycznych. Można z tego wywnioskować, że może nie przy najbliższej produkcji, ale już w kolejnych będziemy mieli okazję zagrania w zupełnie odmienione przygodówki od Telltale Games. Oczywiście mowa tu bardziej o kwestiach technicznych, a nie ogólnych założeniach rozgrywki i sposobie jej prowadzenia. Być może zostaniemy zaskoczeni mocniej niż się tego spodziewamy. Najważniejsze, żeby na plus.

Co jeszcze wiąże się z rezygnacją z autorskiego Telltale Tool na rzecz Unity dla samych graczy? Pomimo tego, że produkcje studia „nie wyglądały” to zdarzały się problemy z wydajnością. Nie brakowało w nich również całej masy niedoróbek i bugów. Totalnie niedzisiejsza i to nawet w ostatnich grach Telltale Games była mimika twarzy oraz animacja głównych i pobocznych bohaterów interaktywnych opowieści. Jeszcze do niedawna nie istniał także element odpowiadający za fizykę. Wydaje się więc, że dalsze rozbudowywanie i modernizowanie własnego silnika nie ma wiele sensu. W takim bowiem tempie studio nigdy nie dogoni konkurencji. Dlatego też wszystko wskazuje na to, że twórcy postawili na Unity Engine. Jak każde narzędzie, tak i ono nie jest doskonałe, ale jego szerokie użycie pozwoliło już na przyzwoite optymalizowanie oraz wyeliminowanie największych problemów silnika.

Prezentacja możliwości Unity Engine:

fot. telltale.com/press-resources/

Komentarze czytelników:

Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!

pomidor

* Wysyłając komentarz, potwierdzasz znajomość regulaminu portalu. Autor komentarza ponosi odpowiedzialność za jego treść, z kolei wydawca portalu zastrzega sobie możliwość moderacji treści i publikacji wyłącznie komentarzy najlepszych merytorycznie.

Starcie gigantów: Epic vs Steam. Epic Store wygrało pierwszą bit

Starcie gigantów: Epic vs Steam. Epic Store wygrało pierwszą bitwę, ale to dopiero początek wojny

Jeszcze do niedawna wydawało się, że pozycja Steama na rynku cyfrowej dystrybucji jest niezagrożona.

PC z Windowsem 10 na pokładzie uruchomiony w 4,9 sekundy!

PC z Windowsem 10 na pokładzie uruchomiony w 4,9 sekundy!

Spece z Tom's Hardware stworzyli konfigurację, która pozwoliła uruchomić Windows 10 w niecałe 5 sekund! Tak świetny wynik udało się uzyskać z zimnego rozruchu, a nie przy ponownym uruchamianiu komputera.

Windows 10 sam pobiera aktualizacje i wykorzystuje limit Interne

Windows 10 sam pobiera aktualizacje i wykorzystuje limit Internetu mobilnego? Zmień to!

Najnowsza wersja okienek w mniejszym stopniu liczy się z użytkownikiem i bez jego wiedzy oraz pozwolenia jest w stanie pobrać, a następnie zainstalować aktualizacje

Windows 10 Lean bez domyślnej tapety, aplikacji i ze zmniejszony

Windows 10 Lean bez domyślnej tapety, aplikacji i ze zmniejszonym rozmiarem

Windows 10 Lean zajmuje zaledwie 2 GB miejsca mniej niż wariant Pro. Różnica jest naprawdę niewielka, a kroki poczynione, żeby odchudzić system, dość mocno wpływają na jego funkcjonalność i wygląd

Twórcy Metro Exodus udostępnili pokaz technologii RTX. Grafika w

Twórcy Metro Exodus udostępnili pokaz technologii RTX. Grafika wyniesiona na nowy poziom?

Metro Exodus ma szansę na przesunięcie granicy tego, co do tej pory uznawaliśmy za niemal fotorealistyczne. Stoi za tym zastosowanie technologii NVIDIA RTX.

Jak zwolnić więcej miejsca w systemie Windows

Jak zwolnić więcej miejsca w systemie Windows?

Kolejne wersje systemu Windows są tak samo dobre, jak zawsze w podkradaniu nam cennych gigabajtów. Jest jednak kilka rzeczy, które można zrobić, aby zwolnić trochę miejsca.

Fatalna optymalizacja Playerunknown's Battlegrounds na Xboksie O

Fatalna optymalizacja Playerunknown's Battlegrounds na Xboksie One

Pościg za pieniądzem sprawił jednak, że całkowicie olano proces optymalizacji, a przynajmniej do takiego wniosku można dojść, patrząc jak gra działa na sprzęcie od Microsoftu.

Polub nas na Facebooku'u
W celu ułatwienia korzystania z serwisu, strona wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Możesz zarządzać ustawieniami plików cookies, korzystając z opcji swojej przeglądarki internetowej. Kliknij zgadzam się, aby informacja ta nie pojawiała się ponownie.
Zgadzam się