75% gier na Kickstarterze nie osiąga finansowego celu
Przeglądając statystyki dotyczące gier w serwisie Kickstarter można zauważyć skrajności. Wiele z tytułów, które starają się o wsparcie fanów, osiąga zamierzony cel, a nawet uzyskuje kilkakrotnie więcej środków, niż było to pierwotnie planowane. Przykładem niech będzie sukces zbiórki na produkcję sequela świetnego Divinity: Original Sin. Bardzo szybko autorzy zebrali kasę, która była czterokrotnością tego, o co zabiegali. Podstawowy limit udało się osiągnąć już po 12 godzinach! Każdy kij ma jednak dwa końce. Aż 75% kampanii w kategorii gier wideo kończy się niepowodzeniem.
Tylko w pierwszych sześciu miesiącach 2017 roku o dofinansowanie starało się 869 tytułów gier. Zgodnie z danymi przedstawionymi we wstępie, zaledwie 179 z nich doczekało się wystarczającego wsparcia fanów. Czy jest się czym martwić? Raczej nie. Produkcje warte uwagi zazwyczaj otrzymują wsparcie i ostatecznie pojawiają się w sklepach. Nie możemy więc powiedzieć, że „nie ma w co grać” i to niezależnie od tego, jaki gatunek gier preferujemy. Warto wspomnieć, że sytuacja z ogromną ilością kampanii zakończonych porażką utrzymuje się już od 6 lat. Mimo to crowdfunding nadal ma się dobrze i za jego sprawą wiele hitów może być ukończonych. Wydaje się więc, że Kickstarter spełnia swoją podstawową funkcję.
Pomimo tego coraz mniej projektów rezygnuje z prób uzyskania tego typu wsparcia. W pierwszej połowie 2016 roku było ich o 150 więcej niż rok wcześniej. Nie wpłynęło to jednak na procent tych zakończonych powodzeniem. Pozwala to sądzić, że część autorów ma świadomość, że ich gry nie prezentują sobą wysokiej jakości i wątpią, że uda im się naciągnąć osoby trzecie na ich finansowanie. Wpływa to pozytywnie na platformę Kickstarter. Jest na niej bowiem znacznie mniej bylejakości, a tym samym gracze chętni do wspierania deweloperów mają mniej pracy przy oddzielaniu hitu od kaszany.
O dobrej kondycji crownfundingu świadczą też coraz większe pieniądze wpłacane przez wspierających. W pierwszej połowie 2016 roku było to 8 milionów dolarów. W analogicznym okresie 2017 roku już o 1,5 miliona dolarów więcej.
Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!