Moder odtwarza świat World of Warcraft na silniku Skyrima

Moder odtwarza świat World of Warcraft na silniku Skyrima

The Elder Scrolls V: Skyrim to tytuł podatny na modowanie. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest łatwość tworzenia nowej zawartości na silniku, który jest już świetnie znany. Engine napędzający RPG w nordyckich klimatach powstał już wiele lat temu. Jego początków należy szukać w TES III: Morrowind z 2002 roku.

Osoby zainteresowane tworzeniem nowej zawartości lub modyfikowaniem już tej istniejącej można podzielić na dwie grupy. W tej pierwszej znajdziemy twórców, którzy zadowolą się już „wykuciem” nowego miecza. Znacznie ambitniejsi rzucają się na głęboką wodę i startują z projektami przeniesienia całych światów. Moder „Fled1” zalicza się do tych drugich.

Zarówno Skyrim, jak i World of Warcraft należą do jednych z najbardziej ukochanych RPG-ów w historii współczesnych gier. Prędzej czy później ktoś musiał więc wpaść na pomysł połączenia obu tytułów. Projekt ten realizuje moder znany w Internecie jako Fled1, który w ramach „Azeroth in Skyrim – Unofficial Warcraft Expansion” zamierza przenieść Azeroth na silnik Skyrim.

Czy coś może pójść nie tak? W przypadku tak ogromnych przedsięwzięć już nie raz spotykaliśmy się z tym, że są one blokowane przez twórców oryginalnych treści (w tym przypadku swoje zastrzeżenia mógłby wyrazić Blizzard). To zresztą niejedyne ryzyko. Bardzo często to sami pomysłodawcy moda porzucają pracę nad projektem, bo ten okazuje się zbyt czasochłonny i po kilku długich miesiącach lub latach zaczyna brakować im motywacji do dalszej pracy.

Tak było w przypadku pierwotnego projektu „Azeroth in Skyrim”, który został zapoczątkowany w 2012 roku przez dwóch moderów znanych pod ksywkami Hellscreamy i Celsiuz. Ostatecznie duet porzucił pracę nad modyfikacją kilka lat po jej rozpoczęciu. Wydawało się, że fani obu produkcji muszą porzucić swoje marzenia. Iskierka nadziei pojawiła się ponownie i to zaledwie kilka dni temu, kiedy to Fled1 wydał aktualizację zawierającą całą masę usprawnień i nowej zawartości. Mowa m.in. o dodaniu Westfall i Scholmance.

„Doszedłem do momentu, w którym poczułem, że stworzyłem całkiem sporo ulepszeń wersji 0.1 i zdecydowałem, że to najlepszy moment na udostępnienie ich do pobrania i wypróbowania przez innych graczy” – informuje Fled1.

Efekty jego pracy mówią same za siebie. Chociaż nadal daleko jest od zakończenia procesu przenosin świata Warcrafta, już teraz wystarczy spojrzeć na zrzuty ekranu, aby bez problemu rozpoznać wyzłacane pszenicą pola Westfall. Podchodząc do całego projektu z zimną głową, należy liczyć, że autor będzie potrzebować około 12 miesięcy, aby jako tako przenieść zarys całego Azeroth na engine Skyrima. W końcu to całkiem spory kawał terytorium. Najważniejsze jest jednak to, że w wydawać by się mogło martwy już projekt, ponownie tchnięto życie.

Obecny kształt modyfikacji może sprawdzić każdy z nas. Wystarczy posiadać kopię TES V: Skyrim i pobrać Azeroth in Skyrim – Unofficial Warcraft Expansion ze strony Nexus Mods.

fot. nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/21699

Komentarze czytelników:

Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!

pomidor

* Wysyłając komentarz, potwierdzasz znajomość regulaminu portalu. Autor komentarza ponosi odpowiedzialność za jego treść, z kolei wydawca portalu zastrzega sobie możliwość moderacji treści i publikacji wyłącznie komentarzy najlepszych merytorycznie.

Tylko nieco ponad ¼ graczy ukończyła demo Resident Evil 2 Remake

Tylko nieco ponad ¼ graczy ukończyła demo Resident Evil 2 Remake

Demo Resident Evil 2 Remake jest dostępne do pobrania tylko do 31 stycznia. Zniknie więc ono z sieci kilka dni po premierze pełnej wersji.

Aktualizacja 5.1 do Monster Hunter World wprowadza wsparcie dla

Aktualizacja 5.1 do Monster Hunter World wprowadza wsparcie dla monitorów 21:9

Istnieje spora szansa, że gracze, którzy do tej pory nie zakupili gry ze względu na brak wsparcia dla ultrapanoramicznych ekranów, zrobią to po premierze dzisiejszej łatki.

Najwyżej oceniana gra na platformie Steam w 2018 roku

Najwyżej oceniana gra na platformie Steam w 2018 roku

Jeśli do tej pory nie graliście lub nawet nie słyszeliście o najlepiej ocenianej produkcji w ubiegłym roku, warto wiedzieć o niej kilka podstawowych faktów.

Zagraj w 24 nowe, fanowskie misje przygotowane z okazji 20. urod

Zagraj w 24 nowe, fanowskie misje przygotowane z okazji 20. urodzin pierwszego Thiefa

Dokładnie 2 grudnia Thief: The Dark Project świętował swoje 20 urodziny. Gra, która na nowo zdefiniowała gatunek gier skradankowych może pochwalić się żyjącą do dziś społecznością, która tworzy do niego nową zawartość.

Najlepszy rok w historii gamingu

Najlepszy rok w historii gamingu

Krytycy i osoby, które zajmują się historią gamingu są bardzo zgodni i niemal jednym głosem mówią o roku 1998, jako o tym, który był najlepszym, największym i najbardziej wpływowym, jeśli chodzi o rozwój jednego z największych mediów, jakie istnieją we współczesnym świecie.

Diablo Immortal: Blizzard spodziewał się fali krytyki, ale „nie

Diablo Immortal: Blizzard spodziewał się fali krytyki, ale „nie w aż takim stopniu”

Z czego wynika złość graczy? Spodziewali się oni, że usłyszą o czymś naprawdę wielkim. Spekulacje dotyczyły głównie kolejnego dodatku do Diablo III lub zapowiedzi Diablo IV.

Intel i Nvidia, co z wami? Zmanipulowane testy, kłamstwo na poka

Intel i Nvidia, co z wami? Zmanipulowane testy, kłamstwo na pokazie, dostępność i ceny

Problemy, które ma Intel i Nvidia powinny być bezwzględnie wykorzystane przez „czerwonych”. Czy tak się stanie?

Polub nas na Facebooku'u
W celu ułatwienia korzystania z serwisu, strona wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Możesz zarządzać ustawieniami plików cookies, korzystając z opcji swojej przeglądarki internetowej. Kliknij zgadzam się, aby informacja ta nie pojawiała się ponownie.
Zgadzam się