Moder odtwarza świat World of Warcraft na silniku Skyrima

Moder odtwarza świat World of Warcraft na silniku Skyrima

The Elder Scrolls V: Skyrim to tytuł podatny na modowanie. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest łatwość tworzenia nowej zawartości na silniku, który jest już świetnie znany. Engine napędzający RPG w nordyckich klimatach powstał już wiele lat temu. Jego początków należy szukać w TES III: Morrowind z 2002 roku.

Osoby zainteresowane tworzeniem nowej zawartości lub modyfikowaniem już tej istniejącej można podzielić na dwie grupy. W tej pierwszej znajdziemy twórców, którzy zadowolą się już „wykuciem” nowego miecza. Znacznie ambitniejsi rzucają się na głęboką wodę i startują z projektami przeniesienia całych światów. Moder „Fled1” zalicza się do tych drugich.

Zarówno Skyrim, jak i World of Warcraft należą do jednych z najbardziej ukochanych RPG-ów w historii współczesnych gier. Prędzej czy później ktoś musiał więc wpaść na pomysł połączenia obu tytułów. Projekt ten realizuje moder znany w Internecie jako Fled1, który w ramach „Azeroth in Skyrim – Unofficial Warcraft Expansion” zamierza przenieść Azeroth na silnik Skyrim.

Czy coś może pójść nie tak? W przypadku tak ogromnych przedsięwzięć już nie raz spotykaliśmy się z tym, że są one blokowane przez twórców oryginalnych treści (w tym przypadku swoje zastrzeżenia mógłby wyrazić Blizzard). To zresztą niejedyne ryzyko. Bardzo często to sami pomysłodawcy moda porzucają pracę nad projektem, bo ten okazuje się zbyt czasochłonny i po kilku długich miesiącach lub latach zaczyna brakować im motywacji do dalszej pracy.

Tak było w przypadku pierwotnego projektu „Azeroth in Skyrim”, który został zapoczątkowany w 2012 roku przez dwóch moderów znanych pod ksywkami Hellscreamy i Celsiuz. Ostatecznie duet porzucił pracę nad modyfikacją kilka lat po jej rozpoczęciu. Wydawało się, że fani obu produkcji muszą porzucić swoje marzenia. Iskierka nadziei pojawiła się ponownie i to zaledwie kilka dni temu, kiedy to Fled1 wydał aktualizację zawierającą całą masę usprawnień i nowej zawartości. Mowa m.in. o dodaniu Westfall i Scholmance.

„Doszedłem do momentu, w którym poczułem, że stworzyłem całkiem sporo ulepszeń wersji 0.1 i zdecydowałem, że to najlepszy moment na udostępnienie ich do pobrania i wypróbowania przez innych graczy” – informuje Fled1.

Efekty jego pracy mówią same za siebie. Chociaż nadal daleko jest od zakończenia procesu przenosin świata Warcrafta, już teraz wystarczy spojrzeć na zrzuty ekranu, aby bez problemu rozpoznać wyzłacane pszenicą pola Westfall. Podchodząc do całego projektu z zimną głową, należy liczyć, że autor będzie potrzebować około 12 miesięcy, aby jako tako przenieść zarys całego Azeroth na engine Skyrima. W końcu to całkiem spory kawał terytorium. Najważniejsze jest jednak to, że w wydawać by się mogło martwy już projekt, ponownie tchnięto życie.

Obecny kształt modyfikacji może sprawdzić każdy z nas. Wystarczy posiadać kopię TES V: Skyrim i pobrać Azeroth in Skyrim – Unofficial Warcraft Expansion ze strony Nexus Mods.

fot. nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/21699

Komentarze czytelników:

Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!

pomidor

* Wysyłając komentarz, potwierdzasz znajomość regulaminu portalu. Autor komentarza ponosi odpowiedzialność za jego treść, z kolei wydawca portalu zastrzega sobie możliwość moderacji treści i publikacji wyłącznie komentarzy najlepszych merytorycznie.

Devil May Cry 5 na PlayStation Store tańsze o 32%

Devil May Cry 5 na PlayStation Store tańsze o 32%

DMC 5 pojawiło się w Ofercie Tygodnia na PlayStation Store. Obecnie najnowszą produkcję Capcomu można kupić za 169 zł. Przypominamy, że jej wcześniejsza cena to 249 zł. Mamy tu więc do czynienia z promocją na poziomie 32%.

Gry, które w dniu swojej premiery były niegrywalne – część pierw

Gry, które w dniu swojej premiery były niegrywalne – część pierwsza

Coraz częściej gry w czasie swojej premiery to niedokończone produkty, które dopiero z czasem otrzymują aktualizacje usuwające największe bugi oraz dodające nową zawartość.

Dlaczego gry są usuwane ze Steama? Poznaj 9 najczęstszych powodó

Dlaczego gry są usuwane ze Steama? Poznaj 9 najczęstszych powodów

Wygaśnięcie praw do utworów muzycznych, treści seksualne, mgliste praktyki deweloperskie i niska jakość samej gry to główne, ale bynajmniej niejedyne powody stojące za zjawiskiem znikania gier z platformy cyfrowej Steam.

Ubisoft przekazało pieniądze na odbudowę Notre Dame i udostępnił

Ubisoft przekazało pieniądze na odbudowę Notre Dame i udostępniło Assassin’s Creed: Unity za darmo

Wszyscy zainteresowani powinni przygotować się na pobranie ponad 40GB danych.

Assassin’s Creed: Unity po latach. W końcu grywalny?

Assassin’s Creed: Unity po latach. W końcu grywalny?

Po odbiciu się od nowego pomysłu na kontynuowanie serii, z którą spędziłem setki godzin postanowiłem wrócić do Paryża w Assassin’s Creed: Unity. Czy w 2019 da się i warto w niego zagrać?

Okiem (psycho)fana Dragon Age Początek: dlaczego nie czekam na D

Okiem (psycho)fana Dragon Age Początek: dlaczego nie czekam na Dragon Age 4?

Z każdą kolejną częścią wszystko jest tu o kilka poziomów gorsze: dialogi, interfejs, sterowanie, zadania poboczne, rozwój postaci, system walki, towarzysze.

Sekiro: Shadow Die Twice osiągnął najlepsze wyniki na Steam w ty

Sekiro: Shadow Die Twice osiągnął najlepsze wyniki na Steam w tym roku

W pierwszych 24 godzinach od premiery Sekiro rozeszło się w ilości 100 tys. egzemplarzy, a kilka dni później osiągnęło rekordową ilość grających w nią osób jednocześnie.

Polub nas na Facebooku'u
W celu ułatwienia korzystania z serwisu, strona wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Możesz zarządzać ustawieniami plików cookies, korzystając z opcji swojej przeglądarki internetowej. Kliknij zgadzam się, aby informacja ta nie pojawiała się ponownie.
Zgadzam się