Agent 47, DirectX 12
Nie tak dawno temu informowaliśmy Was, że najnowsza część Hitmana została pocięta i będzie nam dostarczana w formie epizodów/odcinków. Emocje związane z tego rodzajem dystrybucji już chyba opadły. Tym razem news dotyczy wsparcia najnowszych bibliotek DirectX 12.
Czego mogą spodziewać się wszyscy korzystający z DirectX 12? Przede wszystkim lepszej wydajności. To jednak nie wszystko. Zacznijmy od tego, skąd ta informacja wypłynęła. Oficjalnego potwierdzenia od IO Interactive rzecz jasna nie ma, ale w swoim wystąpieniu na GDC 2016 (start już 14 marca) firma szykuje panel pod wiele mówiąca nazwą „Rendering Hitman with DirectX 12”. Czy nowy Hitman będzie z nich korzystał już w dniu swojej premiery, a w zasadzie premiery prologu? Z dużym prawdopodobieństwem nie. Jak wiadomo, prolog startuje 11 marca (czyli już dziś), a więc na trzy dni przed prezentacją. Wszystko wskazuje, że wsparcie to pieśń przyszłości. Zakładamy, że niedługiej.
Jeśli tak się stanie, najnowsza część historii łysego zabójcy będzie pierwszym dużym tytułem wspierającym DirectX 12. Współpraca AMD z IO Interactive ma przynieść solidny skok jakościowy i wynieść nasze wizualne wrażenia na nowy poziom. Ponadto podzielenie różnych zadań dotyczących np. oświetlenia i fizyki pomiędzy poszczególnymi jednostkami GPU pracującymi w tym samym czasie zapewni mały spadek wydajności i jednocześnie pozwoli ustawić wyższe detale. Reszta przewidzianych zmian to: lepsze wykorzystanie wielowątkowości (dotyczy procesorów), zwiększenie wydajności CPU, lepsze doświadczenia dla grających na laptopie, asynchroniczne obliczenia na kartach AMD przyczynią się do znacznego przyrostu wydajności.
Hitman może być pierwszy na rynku tytułem od dużego wydawcy z obsługą DirectX 12. Składanka startuje w dniu 11 marca, na długo przed innymi potwierdzonymi tytułami takimi jak: Deus Ex: Mankind Divided i Fable Legends. Była możliwość, że Gears of War: Ultimate Edition może wkraść się prędzej z początku 2016, ale do tej pory Microsoft nie podał konkretnej daty premiery. Oprócz nowych wydań niektóre z istniejących gier, takich jak Just Cause 3 i The Elder Scrolls Online są również na etapie prac wprowadzających obsługę najnowszych bibliotek. Niektóre mniejsze gry takie jak Descent: Underground dodały eksperymentalną obsługę DirectX 12 w ubiegłym roku.
Nowy Hitman w odcinkach!
Studio Square Enix postanowiło zaserwować kolejną odsłonę serii Hitman w innej formule. Produkcja wydana zostanie w odcinkach, zwanych epizodami.Aby skorzystać z DirectX 12, gracz będzie musiał mieć uruchomiony system Windows 10, Microsoft nie ma zamiaru wprowadzenia do go starszych wersji swojego systemu. Posiadacze kart AMD będą zmuszeni uruchomić Graphics Core Next Architecture, obejmującą niemal wszystkie karty wydane od 2012 roku. AMD ze swoim asynchronicznym silnikiem obliczeń może naprawdę zabłysnąć. Nic dziwnego, że firma dążyła do wspierania jednego z pierwszych dużych tytułów z DirectX 12 na pokładzie.
Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!