Wszystko o DirectX 12. Część druga: Wszystkie układy graficzne połączone w całość!
Ile razy mieliście sytuację, w której przyszedł czas na upgrade komputera i przy wyborze procesora uparliście się, że chcecie konkretny model, ale okazuje się, że ma on dodatkowo zintegrowany układ graficzny?
Oczywiście, jako gracze nie będziemy z niego korzystać, bo nie jest on wydajnym potworem i dobieramy osobną kartę graficzną. Integra odchodzi w zapomnienie. Przyszedł czas, by ją „odkurzyć” i wycisnąć z niej dodatkową moc w grach!
Technologia o nazwie Explicit Synchronous Multi-GPU, to rewolucja wprowadzona w DirectX 12. Nie, to nie przesada. Pozwala ona na połączenie w całość wszystkich układów graficznych, jakie są na pokładzie naszego komputera! Znamy już rozwiązania takie jak SLI od NVIDII, czyli zmuszenie do pracy więcej niż jednej karty graficznej. Konkurencja również to umożliwia. Technologia łączenia kart od AMD kryje się pod nazwą CrossFire. Obie nie były doskonałe. Zastosowanie DirectX 11 umożliwiało wykorzystanie 4 GB pamięci, nawet jeśli obie karty po złączeniu miały do zaoferowania więcej.

Wszystko o DirectX 12. Część trzecia: Czy konieczna będzie wymiana karty graficznej?
W przeszłości, gdy słyszeliśmy o premierze nowych bibliotek DirectX wiedzieliśmy, z czym się to będzie wiązało.Wszystko to blednie w porównaniu z nową ideą wprowadzoną w DirectX 12. Będzie bowiem możliwe zmuszenie do wspólnego działania układów graficznych różnych producentów, a więc kart graficznych od NVIDII i AMD, a nawet zintegrowanych układów Intela. Nowatorski system renderowania klatek o nazwie Split Frame Rendering będzie automatycznie rozdzielał tekstury i geometrie na poszczególne układy. Oznacza to tyle, że nad generowaniem każdej klatki wyświetlanej na naszym ekranie będą pracować połączone siły wszystkich kart graficznych. Pozwala to na zmniejszenie opóźnień. Rzeczy na ekranie szybciej zareagują na polecenia, wydawane z klawiatury i myszki, bądź gamepada. Skok wydajnościowy jest rzeczą oczywistą!
Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!