Miłośnicy Cywilizacji VI pokierują Indonezją i Khmerami
Najłatwiejszy sposób na rozszerzenie Cywilizacji VI? Oczywiście kolejne DLC z nowymi cywilizacjami. Tym razem do gry zawitają Indonezyjczycy i Khmerowie. Przypominamy, że Firaxis Games szykuje również ogromną jesienną aktualizację, która zmieni sporo w systemie religii oraz odświeży pozostałe cywilizacje. Więcej szczegółów na temat zmian uzyskamy w najbliższych tygodniach. Tymczasem zajmiemy się przedstawieniem dwóch nowych graczy dołączających do walki o władzę nam światem pociętym polami.
Zaczynamy od Khmerów.
Przywódca Khmerów: Dżajawarman VII - z ciekawostek historycznych warto wspomnieć o tym, że za panowania tego króla Kambodża dokonała największej ekspansji terytorialnej. Ostatni z królów-budowniczych rozkazał postawić wiele świątyń i szpitali. Wybudowana została także nowa stolica - Angkor Thom. Wizerunek króla jest odtworzony na podstawie licznych płaskorzeźb. Brakuje tylko charakterystycznego koka na czubku głowy.
Unikalna zdolność przywódcy Khmerów: Klasztory Króla – dzielnice świątynne wybudowane blisko rzeki generują dodatkowe obszary mieszkalne i żywność. Ponadto przyczyniają się do powiększenia terytorium. Musicie wiedzieć, że za panowania Dżajawarmana VII religią dominującą Kambodży, w której skład wchodziły tereny Khmerów, stał się buddyzm.
Unikalna umiejętność Khmerów: Wielkie Baraje - akwedukty dają dodatkowe bonusy w postaci wiary i udogodnienia. To nie wszystko. Jeśli gracz zdecyduje się na wybudowanie farmy sąsiadującej z akweduktami, ta będzie produkować więcej żywności.
Unikalna budowla Khmerów: Prasat – zamiennik świątyni, w którym warto produkować misjonarzy, gdyż otrzymują oni automatyczny awans. Prasat zapewnia jedną relikwię.
Unikalna jednostka Khmerów: Domrey – pod tajemniczą nazwą kryje się balista... na słoniu. Największą zaletą jednostki jest bez wątpienia możliwość poruszania się i oddania strzału w ramach każdej tury. Domrey jest więc znacznie silniejszy niż katapulta, co czyni z niego najpotężniejszą jednostkę oblężniczą w early game.
Pora na Indonezję.
Przywódczyni Indonezji: Dja Gitardża - na całe szczęście autorzy oszczędzili nam posługiwania się monarszym imieniem Tribhuwannottunggadewi Jayawishnuwardhani. Za swojego panowania przywódczyni znacznie rozszerzyła obszar swojego imperium.
Unikalna zdolność przywódczyni Indonezji: Najwyższa Bogini Trzech Światów – potrzebujemy mniej punktów wiary, aby kupić jednostki morskie. Oprócz tego miasta nadmorskie przynoszą dodatkowe punkty wiary, a jednostki religijne nie tracą punktów ruchu przy okrętowaniu.
Unikalna umiejętność Indonezji: Wielka Nusantra – kolejna porcja morskich bonusów. Jeśli centra rozrywkowe sąsiadują z polem wybrzeża, dają dodatkowe udogodnienia. Same pola wybrzeża dają profity do sąsiedztwa w przypadku większości dzielnic.
Unikalna budowla Indonezji: Kampung – budowa jest możliwa jedynie na wybrzeżu sąsiadującym z morskim zasobem. Unikalną budowlę Indonezji będzie można ulepszać. Bonusy? Obszary mieszkalne, żywność i punkty produkcji za każdą sąsiadującą łódź rybacką.
Unikalna jednostka Indonezji: Malezyjska Dżonka – jest szybsza od fregaty, którą zastępuje. Najlepiej używać jej w formacji. Wtedy do otrzymujemy kolejne punkty ruchu i większą siłę bojową.
Data premiery DLC jest nieznana.
Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!