21 gier będzie wspierało Ray Tracing Nvidii. Demo Tomb Raider, Battlefield 5 i Control
Nvidia ogłosiła przedwczoraj nową generację kart graficznych GeForce RTX. Zapewne wszyscy zainteresowani znają już ceny i datę dostępności. Wszystkie plotki sprzed wielu tygodni w zasadzie znalazły swoje potwierdzenie w rzeczywistości. Podczas oficjalnej prezentacji najwięcej mówiło się o technologii real-time Ray Tracing. Sprzęt, który będzie ją wspierał, będzie dostępny już za „chwilę”, oprogramowanie jest już gotowe. Pozostało tylko poczekać na pierwsze tytuły, w których zostanie zaimplementowana rewolucyjna (ewolucyjna?) technologia.
Zanim Nvidia pożegnała się z publicznością i zakończyła swój występ, ogłosiła dość długą listę gier, które w pełni wykorzystają możliwości kart graficznych z serii RTX. Przypominamy, że wśród nowości pojawi się nie tylko Ray Tracing obliczany w czasie rzeczywistym, ale i nowe funkcje w obszarze sztucznej inteligencji. Na starcie nowej generacji lub tuż po nim dynamiczne oświetlenie albo DLSS pojawi się w aż 21 produkcjach. Wśród ich nie brakuje największych hitów. O tym jednak za chwilę.
„Platforma Nvidia RTX i procesory graficzne GeForce RTX z serii 20 przynoszą śledzenie promieni w czasie rzeczywistym do gier o dekadę wcześniej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać” - powiedział Tony Tamasi, wiceprezes działu Treści i Technologii w Nvidia. „Dzięki usprawnieniom w zakresie AI i sprzętowemu obliczaniu promieni świetlnych wbudowanych w procesorach graficznych GeForce RTX, gry wykorzystujące te futurystyczne funkcje są dostępne tuż za rogiem”.
Battlefield 5 i Shadow of the Tomb Raider były głównymi tytułami podczas zapowiedzi. Nie skończyło się bynajmniej na samym opowiadaniu. Nvidia przygotowała także demonstracje tego, jak nowa technologia wygląda w samej grze. Tak Ray Tracing prezentuje się w Shadow of the Tomb Raider i Battlefield 5:
Spójrzcie także na to, jak śledzenie promieni wygląda w grze Control, która jest tworzona przez studio Remedy. To jedna z wielu gier, która otrzymała demo pokazujące możliwości platformy RTX.
Oba powyższe dema ukazują to, co w czasie rzeczywistym Ray Tracing wprowadzi do gier. Jeśli do tej pory nie interesowaliście się rewolucyjną technologią, śpieszymy poinformować w telegraficznym skrócie, że dynamiczne oświetlenie opracowane przez Nvidię wynosi wizualną oprawę gier na nowy poziom. Grafika jeszcze lepiej będzie odzwierciedlać to, co możemy zaobserwować w realnym świecie. Brzmi to wspaniale, ale należy wiedzieć, że ekskluzywna technologia będzie wymagająca. Na całe szczęście do jej działania wystarczy pojedyncza karta graficzna nowej generacji.
Jest to możliwe dzięki temu, że nowy sprzęt Nvidi i platforma RTX zostały oparte o architekturę Turinga, która została zbudowana właśnie z myślą o Ray Tracingu. Hardware to jedna strona medalu. Wejście w nową erę gamingu umożliwia także oprogramowania platformy RTX i Microsoft DirectX Raytracing (DXR) API. Nie oznacza to bynajmniej, że jest to szczyt i dalej już nic nie ma. Przyjdzie nam jeszcze poczekać na to, aż wszystkie przyszłe gry zostaną objęte śledzeniem promieni, ale już teraz kombinacja Ray Tracingu Nvidii i rezystacji pozwoli twórcom stworzyć dużo bardziej szczegółowe produkcje, z których gracz będzie czerpać jeszcze więcej wrażeń.
Oto kilka innych demonstracji Ray Tracingu, które warto sprawdzić:
Wszystkie te spektakularne efekty są możliwe do uzyskania jedynie dzięki nowym rdzeniom RT, które można znaleźć wyłącznie w najnowszych kartach RTX od „zielonych”. Nowa generacja zawiera również rdzenie Tensor, które zostały zaprojektowane z myślą o rozwoju uczenia maszynowego, czyli nauk zajmujących się sztuczną inteligencją. Karty z serii RTX wprowadzają także technikę o nazwie Deep Learning Super-Sampling (DLSS). Wykorzystuje ona „uczenia się” i sztucznej inteligencji do renderowania wygładzonych krawędzi obiektów w grach.
Trzeba przyznać, że do ogarnięcia tego wszystkiego trzeba posługiwać się sporą ilością technologicznego żargonu, ale dobrą wiadomością jest to, że nie trzeba znać tajników, aby docenić i zauważyć różnicę. Będziemy mogli ją dostrzec we wielu nowych i już istniejących grach, które otrzymają wsparcie Ray Tracingu. Oczywiście, żeby cieszyć się nowymi efektami, należy posiadać jedną z kart nowej generacji RTX.
Nowy supersampling w połączeniu ze śledzeniem promieni w czasie rzeczywistym sprawi, że przyszłe i zaktualizowane gry będą wyglądać znacznie lepiej niż to, co mogliśmy oglądać do tej pory. Nvidia mówi, że DLSS ma szerokie zastosowanie i już wkrótce znajdzie się m.in. w Serious Sam 4: Planet Badass, Final Fantasy XV, Hitman 2 i kilka innych tytułach.
Źródło: PC Gamer
Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!