Zyski Steama w 2015 roku

Zyski Steama w 2015 roku

Czy jest na sali ktoś, kto nie lubi statystyk związanych z platformą Steam? Dziś jednak nie o największej liczbie graczy zalogowanych jednocześnie czy największej liczbie godzin spędzonych przez nich na graniu w ciągu tygodnia. Dziś dowiecie się ile wart był rynek gier na platformie Steam w 2015 roku.

Sergey Galyonki – twórca serwisu Steam Spy podaje, że rok 2015 obrodził w nowe produkcje. Było ich dodanych na platformę znacznie więcej niż w roku 2014. Dokładnie 3000 w stosunku do 1900 nowych produkcji. To nie tylko dobra wiadomość dla graczy, ale i dla Valve, czyli twórców platformy. Więcej produkcji oznacza większe zyski. Rok zakończyli oni z przychodem na poziomie 3,5 miliarda dolarów.

Wiedźmin 3 Dziki Gon kosztował 81 milionów dolarów

Wiedźmin 3: Dziki Gon kosztował 81 milionów dolarów!

Pomimo licznych opóźnień, zbytnim skupianiem się na graficznych fajerwerkach i ewentualnych zachwytach recenzentów, trzeci Wiedźmin jest w każdym calu grą Triple-A.

Sprzedaż tytułów w samym tylko grudniu przyniosła 425 milionów „zielonych”. Nic w tym dziwnego. Wszyscy gracze wiedzą, że to właśnie w tym miesiącu można kupić prawdziwe hity przecenione nawet o 90%! Sprzedano wtedy 60 milionów egzemplarzy gier. W drugim pod tym względem miesiącu, czyli kwietniu sprzedano dwukrotnie mniejszą ilość kopii.

Ważną informacją jest to, że statystyki nie obejmują dochodów z DLC. Nie przeszkadza to Valve kontrolować światowy rynek gier komputerowych w 15%. Jak łatwo obliczyć rynek ten w 2015 roku był według statystyk Steam Spy warty 27 miliardów dolarów, czyli 109 miliardów złotych.

fot. pixabay.com

Komentarze czytelników:

Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!

pomidor

* Wysyłając komentarz, potwierdzasz znajomość regulaminu portalu. Autor komentarza ponosi odpowiedzialność za jego treść, z kolei wydawca portalu zastrzega sobie możliwość moderacji treści i publikacji wyłącznie komentarzy najlepszych merytorycznie.

Jak popularne są gry komputerowe?

Jak popularne są gry komputerowe?

W roku 2020 po raz kolejny otrzymaliśmy raport odnośnie rynku gier przygotowany przez Newzoo. Dochody z rynku gier w 2020 roku przewyższyły imponującą kwotę 174 miliardów. Co za tym stoi?

Gry, które w dniu swojej premiery były niegrywalne – część trzec

Gry, które w dniu swojej premiery były niegrywalne – część trzecia

Trzecia i ostatnia część cyklu o zabugowanych grach traktuje o 6 produkcjach, które w dniu swojej premiery pozostawiały sporo do życzenia. Są to: APB, Final Fantasy 14, Battlefield 4, Dead Island, ArchAge i EVE Online: Trinity.

Biedronka przygotowała promocje na gry na PlayStation 4 i Xbox O

Biedronka przygotowała promocje na gry na PlayStation 4 i Xbox One

Na 9 grudnia (to dzisiaj!) sieć sklepów Biedronka zaplanowała start promocyjnej oferty dla graczy posiadających konsole PlayStation 4 i/lub Xbox One. Jakie gry pojawiły się na wyprzedaży?

Plotka: Garaż w Forza Horizon 4 powiększy się o 136 nowych samoc

Plotka: Garaż w Forza Horizon 4 powiększy się o 136 nowych samochodów

Do fanów Forza Horizon 4 dotarła świetna wiadomość. Do gry ma trafić 136, a może i więcej, nowych samochodów. Ich lista została odnaleziona w plikach gry. Gorszą wieścią jest to, że informacja nie została oficjalnie potwierdzona.

Sukces PC Building Simulator. Gra trafiła do niemal 600 tys. odb

Sukces PC Building Simulator. Gra trafiła do niemal 600 tys. odbiorców

PC Building Simulator zostało zakupione już prawie 600 tys. razy. Liczba robi tym większe wrażenie, że za grą stoi niezależny deweloper, a jej premiera miała miejsce na początku bieżącego roku.

Victorious Aatrox w League of Legends doczekał się nowych skrzyd

Victorious Aatrox w League of Legends doczekał się nowych skrzydeł

Koniec sezonu w League of Legends już 19 listopada. Nagroda za wbicie Złota 4 lub wyższej ligi – skin Victorious Aatrox – jeszcze kilka dni temu budziła kontrowersje. Studio uległo jednak fali krytyki i wprowadziło zmiany w skórce.

Gry, które w dniu swojej premiery były niegrywalne – część trzec

Gry, które w dniu swojej premiery były niegrywalne – część trzecia

Trzecia i ostatnia część cyklu o zabugowanych grach traktuje o 6 produkcjach, które w dniu swojej premiery pozostawiały sporo do życzenia. Są to: APB, Final Fantasy 14, Battlefield 4, Dead Island, ArchAge i EVE Online: Trinity.

Polub nas na Facebooku'u
W celu ułatwienia korzystania z serwisu, strona wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Możesz zarządzać ustawieniami plików cookies, korzystając z opcji swojej przeglądarki internetowej. Kliknij zgadzam się, aby informacja ta nie pojawiała się ponownie.
Zgadzam się