Resident Evil 2 Remake z innej perspektywy. Sprawdź dwa mody
Jeśli nigdy nie graliście w oryginalne Resident Evil 2 sprzed ponad 20 lat i po premierze remake’u szukaliście porównań obu produkcji, mogliście zauważyć dwie rzeczy. Pierwszym jest niesamowity skok graficzny, jaki miał miejsce na przestrzeni ostatnich dwóch dekad. Oprócz oprawy graficznej nie do poznania zmieniła się także gameplay. Druga z różnic jest ściśle związana ze sposobem pracy kamery podczas przemierzania posterunku policji w Raccoon City. Fani oryginału już pracują nad przywróceniem sposobu ukazywania akcji z 1998 roku. Inni moderzy skupili się natomiast na modyfikacji, która ma za zadanie sprawić, że przemierzanie ciasnych, ciemnych korytarzy będzie jeszcze bardziej przerażające.
Jestem właśnie w trakcie przechodzenia odświeżonego hitu sprzed lat i muszę przyznać, że ten wydaje się nieco trudniejszy niż oryginał. Co prawda nigdy nie grałem w Resident Evil 2 z 1998 roku, ale na materiałach porównawczych widać, że w ponad 20-letniej grze nie było potrzeby celowania w zombiaki. Wystarczyło mieć po prostu odpowiednią ilość naboi przy sobie, aby za pomocą autonamierzania powalić żywe trupy.
Powrót do przeszłości z FIXED CAMERA ANGLE
Twórcom modyfikacji FIXED CAMERA ANGLE bynajmniej nie zależało na ułatwieniu nowej gry. Jak widać na pierwszej prezentacji nie uwzględniono tu autocelowania i nadal można spudłować. Być może zmieni się to po wybraniu najłatwiejszego poziomu trudności, który ma liczne wspomagacze w tym celowania.
Nie mam wątpliwości, że głównym zamiarem ekipy Enveloping Sounds jest przywrócenie pierwotnego kształtu, a tym samym klimatu produkcji sprzed lat. Na powyższym materiale widzimy, że pierwsze efekty są obiecujące i do złudzenia przypominają przedstawienie akcji w oryginale. Niemniej jednak projekt jest na wczesnym etapie i upłynie jeszcze sporo czasu, aż mod będzie dopracowany do perfekcji. Czy warto czekać? Moim zdaniem zdecydowanie tak.
Starsi gracze będą mieli szansę na sentymentalną podróż w czasie, a ci młodsi, którzy nie mieli okazji zagrać w Resident Evil 2 z 1998 roku dostaną możliwość sprawdzenia, jak grało się kiedyś. Jasne, mogą oni sięgnąć po oryginał, ale zapewne wielu z nich odbiłoby się od niego za względu na przestarzałą grafikę.
Remake jest mało straszny? Mod z widokiem FPP tylko dla najodważniejszych
Podczas grania w Resident Evil 2 niemal nieustanie towarzyszy mi napięcie i wzmożona czujność. Jumpscarów nie ma tu co prawda zbyt wiele, ale powolna przechadzka po ciemnym, zakrwawionym korytarzu nie wiedząc, co czai się na jego końcu lub za rogiem może być dla niektórych wystarczająco przerażająca. Nie ma również pewności, że za chwilę coś lub ktoś nie pojawi się za naszymi plecami, chociaż jeszcze chwilę wcześniej niczego w tym miejscu nie było.
Tylko nieco ponad ¼ graczy ukończyła demo Resident Evil 2 Remake
Demo Resident Evil 2 Remake jest dostępne do pobrania tylko do 31 stycznia. Zniknie więc ono z sieci kilka dni po premierze pełnej wersji.Klimat grozy jest budowany nie tylko przez to, co widzimy, a w zasadzie nie widzimy na ekranie. Ogromne znaczenie ma także to, co słyszymy w słuchawkach. Capcom wykonał w tej materii świetną pracę i wszelkie odgłosy skrzypienia, stukania oraz inne niepokojące dźwięki dodatkowo wzmagają poczucie zagrożenia. Dorzućmy do tego granie w nocy i mamy zestaw składający się na doświadczenie, przy którym wymięknie niejeden twardziel.
Jeśli to jednak dla Ciebie za mało i chcesz wsiąknąć w gęstą atmosferę ponurego posterunku jeszcze bardziej, informuję, że już teraz masz okazję zintensyfikować swoje doznania za sprawą modyfikacji, która pozwala śledzić akcję z perspektywy pierwszej osoby. Jej autorem jest PrayDog.
Mod pozwala na zmianę wielu ustawień w tym pola widzenia oraz włączenie lub wyłączenie efektu winiety. Materiał wideo prezentujący efekty pracy modera znajdziecie poniżej. W niektórych momentach mogłoby wyglądać to lepiej i prawdopodobnie tak będzie. Chociaż już teraz da się ukończyć całą grę oczami Claire i Leona, pracę nad udoskonaleniem first-person Resident Evil 2 Remake mod nadal trwają.
Jeśli masz jaja ze stali i po ukończeniu Resident Evil 7 szukasz nowych horrorowych wyzwań pobierz modyfikację z GitHub. Ja chyba wymiękam, a Ty?
Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!