Wiemy ile pieniędzy pochłonęła produkcja Kingdom Come Deliveranc

Wiemy ile pieniędzy pochłonęła produkcja Kingdom Come: Deliverance

Powiedzmy sobie szczerze Kingdom Come to świetna gra, ale jednocześnie dziurawa jak ser szwajcarski. Ilość bugów jest naprawdę ogromna, a niektóre z nich uniemożliwiają ukończenie danego questa czym zmuszają gracza do wczytania poprzedniego stanu gry. W przypadku systemu sejwowania, jaki zaimplementowano w grze, może to oznaczać stratę dobrych kilkudziesięciu minut grania. Biorąc pod uwagę brak ostatecznych szlifów, pokaźny budżet produkcji jest wręcz zaskakujący. Jednak należy zwrócić uwagę, że w kwocie, którą poznaliśmy, zawierają się także pieniądze wydane przez Deep Silver na kampanię marketingową.

Zacznijmy od tego, że pierwsze środki na stworzenie Kingdom Come: Deliverance pochodziły ze zbiórki na popularnym od kilku już lat Kickstarterze. Twórcom udało się zebrać tam 1,5 miliona dolarów, ale jak za chwile się dowiecie, był to zaledwie niewielki procent całego budżetu, który został przeznaczony na stworzenie jednego z bardziej wyróżniających się RPG-ów ostatnich lat. Cała kwota potrzebna do produkcji i rozreklamowania gry zamknęła się w 36,5 mln dolarów. Robi wrażenie, prawda? Jak już jednak wspominaliśmy, część (zapewne spora) z tych pieniędzy poszła na promocję tytułu.

Tak czy inaczej, budżet był niemały dlatego też dziwić mogą słowa jednego z twórców Warhorse Studios, który uparcie powtarza, że ich produkcji nie powinno traktować się jak gry wysokobudżetowej. Jak więc należy do niej podchodzić? Według oficjalnego stanowiska deweloperów gra jest bardziej indykiem niż tytułem z segmentu AAA. Cóż, zapewne mało która gra indie ma do swojej dyspozycji takie środki, ale w porównaniu do największych hitów, faktycznie większego szału nie ma.

8 rzeczy, które warto wiedzieć przed zagraniem w Kingdom Come De

8 rzeczy, które warto wiedzieć przed zagraniem w Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance już od jakiegoś czasu gości na dyskach twardych graczy uwielbiających realistyczne, a tym samym wymagające produkcje

Takie np. GTA V pochłonęło blisko 140 milionów dolarów i to bez wliczania kosztów związanych z marketingiem. Weźmy na tapetę również naszego rodzimego Wiedźmina 3: Dziki Gon. Prace nad jedną z najlepszych gier RPG wszech czasów pochłonęły 46 milionów dolarów. Budżet ten nie uwzględnia kampanii marketingowej. Jeśli weźmiemy pod uwagę koszty z nią związane, okazuje się, że trzecie Wiedźmin kosztował dwukrotnie więcej niż Kingdom Come: Deliverance.

fot. press.warhorsestudios.cz/press/press-kit

Komentarze czytelników:

Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!

pomidor

* Wysyłając komentarz, potwierdzasz znajomość regulaminu portalu. Autor komentarza ponosi odpowiedzialność za jego treść, z kolei wydawca portalu zastrzega sobie możliwość moderacji treści i publikacji wyłącznie komentarzy najlepszych merytorycznie.

Jak popularne są gry komputerowe?

Jak popularne są gry komputerowe?

W roku 2020 po raz kolejny otrzymaliśmy raport odnośnie rynku gier przygotowany przez Newzoo. Dochody z rynku gier w 2020 roku przewyższyły imponującą kwotę 174 miliardów. Co za tym stoi?

Gry, które w dniu swojej premiery były niegrywalne – część trzec

Gry, które w dniu swojej premiery były niegrywalne – część trzecia

Trzecia i ostatnia część cyklu o zabugowanych grach traktuje o 6 produkcjach, które w dniu swojej premiery pozostawiały sporo do życzenia. Są to: APB, Final Fantasy 14, Battlefield 4, Dead Island, ArchAge i EVE Online: Trinity.

Biedronka przygotowała promocje na gry na PlayStation 4 i Xbox O

Biedronka przygotowała promocje na gry na PlayStation 4 i Xbox One

Na 9 grudnia (to dzisiaj!) sieć sklepów Biedronka zaplanowała start promocyjnej oferty dla graczy posiadających konsole PlayStation 4 i/lub Xbox One. Jakie gry pojawiły się na wyprzedaży?

Plotka: Garaż w Forza Horizon 4 powiększy się o 136 nowych samoc

Plotka: Garaż w Forza Horizon 4 powiększy się o 136 nowych samochodów

Do fanów Forza Horizon 4 dotarła świetna wiadomość. Do gry ma trafić 136, a może i więcej, nowych samochodów. Ich lista została odnaleziona w plikach gry. Gorszą wieścią jest to, że informacja nie została oficjalnie potwierdzona.

Sukces PC Building Simulator. Gra trafiła do niemal 600 tys. odb

Sukces PC Building Simulator. Gra trafiła do niemal 600 tys. odbiorców

PC Building Simulator zostało zakupione już prawie 600 tys. razy. Liczba robi tym większe wrażenie, że za grą stoi niezależny deweloper, a jej premiera miała miejsce na początku bieżącego roku.

Victorious Aatrox w League of Legends doczekał się nowych skrzyd

Victorious Aatrox w League of Legends doczekał się nowych skrzydeł

Koniec sezonu w League of Legends już 19 listopada. Nagroda za wbicie Złota 4 lub wyższej ligi – skin Victorious Aatrox – jeszcze kilka dni temu budziła kontrowersje. Studio uległo jednak fali krytyki i wprowadziło zmiany w skórce.

Gry, które w dniu swojej premiery były niegrywalne – część trzec

Gry, które w dniu swojej premiery były niegrywalne – część trzecia

Trzecia i ostatnia część cyklu o zabugowanych grach traktuje o 6 produkcjach, które w dniu swojej premiery pozostawiały sporo do życzenia. Są to: APB, Final Fantasy 14, Battlefield 4, Dead Island, ArchAge i EVE Online: Trinity.

Polub nas na Facebooku'u
W celu ułatwienia korzystania z serwisu, strona wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Możesz zarządzać ustawieniami plików cookies, korzystając z opcji swojej przeglądarki internetowej. Kliknij zgadzam się, aby informacja ta nie pojawiała się ponownie.
Zgadzam się