Sprawdź, na której platformie Far Cry 5 wygląda najlepiej – porównanie grafiki na PC, PS4 i Xbox One
Porównywanie jakości oprawy graficznej w najnowszych grach z segmentu AAA na kilku platformach to już niemal tradycja. W sumie tego typu zestawienie nie polega za bardzo na wyłonieniu sprzętu, na której gra prezentuje się najlepiej, ale na sprawdzeniu, jak dużo gorzej produkcja wygląda na konsolach w porównaniu do wersji PC. To właśnie na komputerze bowiem gry najczęściej oferują najlepszą jakość wyświetlanego obrazu. Nie inaczej jest w przypadku Far Cry 5. Prezentacji tego, jak najnowszy tytuł ze stajni Ubisoftu wygląda na różnym sprzęcie podjął się nie kto inny jak kanał Candyland.
Zanim przejdziemy do wyników, warto wspomnieć o metodologii testów. Otóż na wszystkich platformach gra została odpalona w rozdzielczości Full HD. Tym samym konsole, które były porównywane z PC to podstawowej wersje sprzętu od Sony i Microsoftu. Poziom detali w wersji przeznaczonej na komputery osobiste został oczywiście ustawiony na Ultra. Co możemy zauważyć na poniższym filmiku?
Pierwsze, co rzuca się w oczy to fakt, że różnice co prawda są, ale należy o nich mówić jako o naprawdę niewielkich. Wszystkie z nich przemawiają jednak na korzyść gry uruchomionej na PC. Pececiarze mogą cieszyć się większym zasięgiem rysowania obiektów, co wpływa na uzyskanie bardziej szczegółowego tła, większą ilością detali w odbiciach na wodzie i lepszej jakości teksturami. Zastanawiające jest jednak coś innego. Obraz generowany przez konsolę Xbox One jest znacznie bardziej rozmyty niż to, co widzimy na PS4. Od razu na myśl nasuwa się to, że Far Cry 5 działa na sprzęcie Microsoftu w niższej rozdzielczości, ale według wielu źródeł gra na obu sprzętach wspiera natywne 1920x1080. Inne natomiast podają, że piąta odsłona serii Far Cry działa na Xboksie One w rozdzielczości 1440x1080. Patrząc na porównanie jakości obrazu, jesteśmy skłoni przychylić się do tej drugiej wersji.
Ile klatek na sekundę może zobaczyć ludzkie oko?
Temat budzi w Internecie wielkie emocje i bardzo często pod dyskusją na ten temat wybuchają małe wojenkiDużo istotniejsze może być ograniczenie liczby wyświetlanych klatek na sekundę. Na obu konsolach limit fpsów został ustalony na 30. W przypadku podstawowej wersji Xboksa One zdarzają się spadki poniżej tego poziomu. Podczas wyjątkowo intensywnej wymiany ognia występują dropy do 26 fpsów. W tym przypadku mocny pecet ma znaczną przewagę nad konsolami i pozwala uzyskać w pełni komfortową płynność obrazu, która zaczyna się już od 60 kl/s.
Brak komentarzy do artykułu - Twój może być pierwszy!